donderdag 12 februari 2009

Het Kleine Loo

Als je in Apeldoorn woond dan kom je natuurlijk ook wel eens op "Het Loo" .
Een paar maanden per jaar vanaf zo ongeveer half April tot half Juni zijn de hekken geopend zodat je ook naar het Kleine Loo kan . Op dit gedeelte staat ook het prieëltje waar Koningin Wilhelmina altijd haar schilderijen maakte uitkijkend over de vijver .
Het is een prachtig stuk park vooral als het zonnetje erbij is !
Onze Koningin en de rest van de familie verblijven vaak in het weekend hier op het Kleine Loo.
Je kan er helemaal omheen lopen en het ruikt er dan ook heerlijk naar de rododenderons , magnolia en kamperfoelie die dan volop in bloei staan in verschillende kleuren.
Omdat ik ondertussen aardig wat foto`s heb verzameld vond ik het wel eens tijd worden om er een lootje van te maken.
Uit een mooi velltje heb ik die man en vrouw geknipt , (wel slecht te zien op de foto ) en dat met 3 lagen 3D erop geplakt .
Twee hoeken bewerkt met een stempel en gouden embosspoeder . Het enige papiertje op de lo is een typisch "kastelen" motief waar ik een eeuwigheid naar heb zitten zoeken en natuurlijk lag het helemaal onder aan in de stapel .....
Verder wat bloemen en gebak onderlegger, jute en kant .
Klaar in een uurtje !!


Officieel heet het "Het Oude Loo " maar ik heb er het kleine van gemaakt !
Als mijn zweepslag helemaal is verdwenen dan kunnen we weer lekker in de bossen en het park gaan lopen ff weer conditie op doen en frisse lucht opsnuiven !
Wij hebben een jaarkaart dus dat is makkelijk (losse kaartjes zijn 1.50 euro pp.)
Er zijn routes uitgezet zowel bij de hoofd ingang en de ingang verder op .
Wij nemen vaak de 5 of 7 km en als het volop zomer is gaan we de 9 km weer lopen bepakt met koffie en broodjes , HEERLIJK !!

8 opmerkingen:

ScrapEnjoy zei

Prachtig Bea, daar heb je toch wel een hoop werk aan besteed en het verhaal van jou erbij, meis chapeau.

lieve groet Lilian

Anoniem zei

Noem het maar de kleine loo.Je zal ermee gestraft worden. Geweldig lootje!!Mooie details.Je hebt weer je best gedaan. Hoe is het met je zweepslag.Kun je al een beetje uit de voeten?

Groetjes,
Annemarie

Chantal zei

Heel erg mooi zeg, je hebt je best weer gedaan.

Ellen zei

dat ziet er uit als een echt sprookjeskasteel , leuk met dat echtpaar er naast
beterschap met je been

Anoniem zei

Snel even tussen de MOl door.
Het is werkeleijk een prachtige l.o. Ik wil daar zo grag eens naar toe maar het is zo ver voor ons. Wie weet gaat het een keer gebeuren.
Groetjes Marjolijn.

Anoniem zei

mooooooooooooi Bea ...ik zocht nog een andere woning:) ...zonder gekheid ik wil er nog steeds eens een kijkje nemen ..maar heb zo weinig tijd ...maar super lootje en ik vind die roosachtige bloem helemaal geweldig! groetjes raffa

Mazina zei

Heel erg mooi, Bea! Ik ben er ook wel eens geweest op het Oude Loo, toen we bij jullie in de buurt een weekendje weg waren.

groeten
Mazina

Life in Colors zei

Hé hallo, ik kwam via scrapfever bij jou op het blog terecht en zo te zien kom je ook uit Apeldoorn. Zag dat je van de gehaakte bloemen bij de Intratuin had gehaald, ik heb ze helaas niet gezien. Ik ben sinds kort weer begonnen met papier scrappen, sinds ik mn eigen hobby kamer heb sinds een paar weken. Voorheen deed ik (en doe ik ook nog steeds) digitaal scrappen. Ga het weekend mn papier layouts eens op mn blog plaatsen. Vind je boekje van Kroatie erg mooi.
Groetjes
Astrid